Atomic Heart bekommt 120fps Mode mit Patch 1.4

By Niklas Bender 2 comments
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Für den Shooter Atomic Heart von Mundfish ist ab sofort ein neues Update verfügbar, das eine 120fps Option liefert. Diese steht ab sofort für PS5 und Xbox Series XſS zur Verfügung.

Der 120fps Mode wird von allen kompatiblen TV-Geräten unterstützt, was mindestens den HDMI 2.1-Standard voraussetzt. Die Unterstützung von 120hz alleine reicht dazu nicht aus.

Das Update liefert allerdings noch zahlreiche Optimierungen und Fixes im Bereich Audio, Grafik, HUD, beim Gameplay und vieles mehr, die der Entwickler im offiziellen Changelog festgehalten hat.

Atomic Heart Patch 1.4 Notes

MAIN

● HUD, subtitle size settings
120Hz mode (PS5, Xbox Series X|S)
(mode will work with compatible devices that are supported by consoles (TV or monitor and HDMI 2.1 cable) only; the presence of 120Hz does not guarantee the operation of the mode)
● Fixed an issue with unlocking achievements
(note the additional nuances in the recommendations section)
● Fixed an issue with auto-detection of voice-over language

VISUALS AND AUDIO

● Improved display of shadows
● Fixed an issue with cartoons being absent in save rooms
● Removed binding of funiculars to FPS in the Vavilov Complex tunnels
● Updated shaders
● In certain places, the white image on TVs has been changed to static
● Fixed an issue with art subtitles—translation will now be displayed
● Updated first-person animations and fixed issues with the character’s body showing when playing with high FOV

QUESTS

● Fixed the freeze during the Morning Express quest
● Icarus in the VDNH now rises all the way when loading a save where it was stuck
● Fixed an issue with saving the puzzle with rays
● Fixed an issue with subtitle display (freezing)

GAMEPLAY / OPEN WORLD

● Added ability to loot corpses lying in the water
● Improved climbing in „corners“
● Added the ability to launch funiculars at the entrance to the Vavilov Complex tunnels after going through them
● Fixed an issue with getting stuck in collisions in some places
● Fixed several issues with the Mass Telekinesis ability
● Optimization and fixes for corpses of mobs
● Fixed an issue with health regeneration when loading a save

STABILITY

● Improved optimization (LTO and others)

Unsere Eindrücke aus dem Shooter lassen sich noch einmal im Review zu Atomic Heart nachlesen.

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