Der etwas missglückte Start des Stealth-Adventures ‚Past Cure‘ von Entwickler Phantom 8 ist kein Grund gleich wieder aufzugeben, so dass man heute das umfassende Update 2.0 veröffentlicht hat.
Mit diesem Update präsentiert man das Spiel nach eigenen Worten in einem völlig neuen Licht und versucht die Fehler auszumerzen, die man noch zum Release begangen hat. Unter anderem kann man nun mehr mit den Umgebungen interagieren und die Story noch einnehmender erleben.
Dazu wurden ganze Level und Bereiche runderneuert, die teils herausfordernder sind, der Spieler hat zwei neue Fähigkeiten, die Cinematics wurden überarbeitet und versprechen nun mehr Hintergrundwissen, sowie wurde das Sanity-Meter überarbeitet. Alle Details dazu haben die Phantom 8 Studios im folgenden Changelog und Video festgehalten.
Updated Features
- New areas and redesigned levels: Entirely new areas have been created to enable more immersive gameplay in levels that have been redesigned to offer a more challenging, and ultimately more enjoyable experience for the player.
- More mind-bending abilities: In Past Cure, players have many different abilities, but to create more ways to play, and feel even more powerful, two new abilities have been added.
- Mind bash allows you to stun or kill enemies and destroy objects within the environment.
- Mind Fly creates a shield around Ian, which utilises sanity as the hits reign in, giving you a useful addition to your journey, but one that comes at a cost.
- A story that continues to unfold: Throughout Past Cure, cinematics have been reworked to tell more of the story loved by its fans, and splintered across its levels are more elements of the backstory to discover.
- Reworked Sanity Meter: The new sanity meter doesn’t recover from under 35%, and as it depletes toward zero, the nightmares from Ian’s dream world begin to surface in the real world, creating a new threat. Ian will have to decide upon fight or flight against these new foes until his sanity recovers.
Vielleicht sollte man dem Titel damit eine weitere Chance geben.