Rocket League – März Update erscheint nächste Woche

By Trooper_D5X Add a Comment
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Entwickler Psyonix hat das große März Update für die nächste Woche bestätigt, das mit ein paar interessanten Neuheiten aufwartet.

Unter anderem wird damit das Trading von Blueprints ermöglicht, wodurch sich unter anderem bessere oder seltenere Items erwerben lassen. Fünf Blueprints derselben Serie versprechen so zum Beispiel ein höherwertiges Item.

Eine weitere und interessante Neuerung ist das HDR Audio, dem man verschiedene Pre-Sets für verschiedene Situationen hinzufügt. Diese drei Pre-Sets stehen dann zur Verfügung:

  • Mittel (Standard) – Medium bietet den ausgewogensten Audio-Mix für Kopfhörerbenutzer und ähnelt dem aktuellen Mix des Spiels.
  • Low (Nacht) – Low ist für das Hören bei sehr niedrigen Pegeln ausgelegt. Laute Geräusche werden leiser und leise Geräusche werden lauter, auch entfernt man einige Geräusche, die weniger wichtig sind. Psyonix empfiehlt, diese Einstellung nicht auf High-Fidelity-Systemen oder beim Spielen von Rocket League mit hoher Lautstärke zu verwenden.
  • High (Theater) – Dies ist die beste Mischung für diejenigen, die Rocket League mit hoher Lautstärke oder mit hochwertigen Soundsystemen spielen. Laute Klänge werden lebendiger und explosiver, und leise Klänge wie Crowd Noise und Ambiente werden weniger überwältigend sein, was zu einem dynamischeren Erlebnis beiträgt.

Alle weiteren Neuerungen verrät euch der nachfolgende Changelog:

BLUEPRINT TRADE-IN

Once the update is live, you’ll be able to trade in Blueprints to get a Blueprint of a higher rarity, just like you can with free items. Trade five Blueprints from the same series and same rarity to get one of higher rarity in return.

FIX FOR INVENTORY FILTERS

Speaking of Blueprints, inventory management is also getting a fix. Any filters you set when viewing your inventory will stay active until you exit your inventory. You’ll even be able to change item tabs while keeping your filters. This also means you’ll be able to trade in items of a specific rarity, and those filters will remain active after the trade. We hope this makes the trading process a bit easier.

CHANGES TO DEFAULT SETTINGS

We’ve made some slight adjustments to default settings for players picking up Rocket League for the first time. The new settings should make it easier for new players to see the field and control their car. These changes will not affect anyone’s modified control scheme or camera settings, but if players are using current default settings, they will change to the new default settings after the update. Here’s what’s changing:

CAMERA

Default Camera Preset
Distance increased from 260 to 270
Stiffness increased from 0.3 to 0.5
Camera Shake intensity reduced for most actions
“Legacy” Camera Preset added for players who prefer the original default settings

CONTROLS

Controller Deadzone value reduced from 0.3 to 0.2
Dodge Deadzone value increased from 0.5 to 0.8
Reduced the intensity of controller vibration at the default setting
Boost now only vibrates the controller when Boost is activated, and not while it remains active.
The “Medium” and “High” Vibration settings use the old Vibration

INTERFACE

Nameplates are now “Always Visible” by default.
Team Colored Boost Meter is now enabled by default.

DYNAMIC RANGE CONTROLS FOR GAME AUDIO

HDR Audio was added to Rocket League in August’s Season 12 Update, but soon you’ll have even more control over the sound of the game. The March Update will add Dynamic Range Presets. In the “Audio” tab within the options menu, you’ll find a new dropdown menu that contains Dynamic Range Presets.

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