The Finals knack 10 Millionen Spieler, Patch 1.4.0 online

By Niklas Bender 1 comment
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Zwei Wochen nach dem Stealth-Release von The Finals kann der Shooter von Embark Studios einen beeindruckenden Meilenstein verkünden. Erste Updates verbessern in diesen Tagen zudem die Spielerfahrung.

Auf X verkündetet der Entwickler am heutigen Freitag, dass The Finals die Marke von 10 Millionen Spielern geknackt hat. Dafür bedankt man sich und stellt auch weiterhin einen kontinuierlichen Support in Aussicht.

The Finals Update 1.4.0

Dieser resultiert unter anderem in einem aktuellen Patch für The Finals in der Version 1.4.0. Damit wird die allgemeine Balance verbessert, aber auch weitere Anit-Cheat-Maßnahmen umgesetzt.

Dies wurde immer wieder an The Finals in den ersten Tagen kritisiert und kann umgehend dazu führen, dass sich Spieler abwenden. Dafür hat man einige neue Inhalte veröffentlicht, darunter Christmas Cosmetics und eine Snow-Version der Monaco-Map.

Alle Änderungen lassen sich im nachfolgend im Changelog verfolgen:

Balance Changes

Goo Gun

  • Fixed an issue where goo could block the player

Mesh Shield

  • Mesh Shield Health reduced to 1100 from 1250

Recon Senses

  • Recon Senses activation cost reduced to 1 from 2

Gadgets

C4

  • C4 max player damage reduced to 210 from 240
  • C4 max damage radius reduced to 1.6m from 2.4m
  • C4 self-damage multiplier increased to 1.3 from 1

Dome Shield

  • Dome Shield health reduced to 300 from 350

Gas Mine

  • Gas Mine arming time added (1.6 seconds)

Glitch Mine

  • Glitch Trap arming time added (1.6 seconds)

Goo Grenade

  • Fixed an issue where goo could block the player

Mine

  • Mine max player damage reduced to 140 from 160
  • Mine damage radius reduced to 3.5m from 4m
  • Mine arming time added (1.6 seconds)

Pyro Mine

  • Pyro Mine arming time added (1.6 seconds)

RPG-7

  • RPG-7 max player damage reduced to 150 from 165
  • RPG-7 min player damage reduced to 80 from 90
  • RPG-7 damage radius reduced to 4.5m from 4.75m
  • RPG-7 max damage radius reduced to 1.5m from 2.5m
  • RPG-7 aim-down sights dispersion increased slightly
  • RPG-7 hip-fire dispersion increased slightly

Stun Gun

  • Increased Stun Gun range to 12m from 10m

Maps

Game Show Events

  • Added a repulsor to the flying saucers in the ‘Alien Invasion’ event

Vegas

  • Updated strain in various buildings, to give better destruction results
  • Resolved an issue where cashout stations would become invisible before players finished the transfer

Modes

Bankit

  • Disallowed Deathmatch game show event from occurring in BankIt game mode

Weapons

AKM

  • Slight adjustment to AKM recoil pattern

Flamethrower

  • Flamethrower fire rate increased to 170 from 160

LH1

  • LH1 damage increased to 47 from 45

Melee Weapons

  • Fixed an issue where melee hits didn’t always connect with enemy players
  • M11
  • M11 damage increased to 16 from 15
  • Riot Shield
  • Fixed a bug where the shield would block bullets, while invisible, during interactions (e.g. reviving or stealing extractions)

SA1216

  • SA1216 pellet dispersion increased slightly
  • SA1216 damage per pellet reduced to 7 from 8

Movement

Vaulting

  • Reduced instances where you unintentionally climbed on objects outside of the player’s view.
  • Fixed an issue where players could get stuck without being able to give input

Ziplines

  • Prevented placement of ziplines on pickupa

The Finals ist kostenlos im PlayStation Store verfügbar.

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