Wie zuvor angekündigt, ist ab sofort der Patch 1.02 für ‚Skyrim VR‘ verfügbar, mit dem das flüssige Movement-System integriert wird, welches man zum Release noch außen vorgelassen hat.
Dadurch ist es möglich, dass sich die Spieler komplett frei umschauen können im Spiel, was allerdings auch den Nachteil mit sich bringt, dass Motion Sickness Probleme verstärkt auftreten können. Hier muss man ein wenig mit den Einstellungen spielen, um die für sich optimale Lösung zu finden. Mit dem Update werden außerdem zahlreiche Probleme im Spiel behoben, die Bethesda im folgenden Changelog festgehalten hat:
New Features
- Added smooth rotation option with PS Move controllers
- Added rotation speed for smooth rotation
- Added option for crosshairs when using PS Move controllers for spells
Bug Fixes
- Removed the auto-unsheathing when raising your shield hand when weapons are sheathed.
- Fixed an issue with 2-handed weapons in left hand mode
- Made adjustments to blocking and bashing so that it now works correctly with 2-handed weapons and 1-handed weapons with no secondary weapon equipped
- Improved feedback for blocking
- Improved feedback for getting staggered
- Improvements to Eagle Eye
- Improvements to setting targets for summon spells
- Fixed an issue where your follower or other NPCs would block UI
- Fixed an issue where the training menu would not be in the right place
- Improved directional power attacks
- Stats menu will update without having to restart the game
- Other bug fixes and minor improvements
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TAGGED:The Elder Scrolls V: Skyrim