HITMAN – Patch 1.04 mit nützlichen Features erschienen (Update)

Patrick Held 1 Comment
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IO Interactive hat den Patch 1.04 für ‚HITMAN‘ veröffentlicht, der einige nützliche Features mit an Bord an, welche die Nerven der Spieler bislang zuweilen wirklich auf die Probe gestellt haben.

Durch die Always-On Funktion des Spiels wurde man immer aus den Missionen herausgeworfen,  sofern man die Serverbindung verloren hat. Nun besteht die Möglichkeit, die Verbindung wiederherzustellen, ohne die Mission abbrechen zu müssen.

Des Weiteren werden Herausforderungen bei Abschluss nun sofort freigeschaltet und gespeichert und nicht erst dann, wenn man die Mission beendet hat. Dies dürfte einen Bug umgehen, bei denen das Abschließen von Herausforderungen einfach nicht gezählt wurde. Außerdem wurden weitere Optimierungen am HUD oder an der Karte vorgenommen, wie direkte Zugriffe, Anzeigen von Items auf der Map, sowie hat man nochmals die Ladezeiten und die allgemeine Performance  des Spiels optimiert.

Offizieller Changelog

  • Reconnect Option – If a player is playing in online mode and gets disconnected during gameplay, they will have the option to immediately reconnect and resume play without losing any progress, instead of returning to the main menu. [Available now on PC. Available in a future update for PS4 & Xbox One.]
  • Immediate Challenge Awards – Challenges are now awarded and saved immediately upon completion, rather than when completing a mission. [Available now on PC. Available in a future update for PS4 & Xbox One.]
  • Loading Times – Significant improvements to load and restart times across all locations.(Reduced by approximately 50% on PS4 and Xbox One)
  • Challenge Verbosity Settings –  Players can now choose between three options for how challenge descriptions are displayed in the game menu.
    Full: All Challenge information is shown.
    Minimal: Only the image and name of the Challenge are shown
    Off: Only the image of the Challenge is shown.
  • Weapon HUD Settings – Added three options for displaying the holstered/equipped weapon icon.
    Full: Show weapon HUD for equipped and holstered weapon.
    Minimal: Show weapon HUD only for equipped weapon.
    Off: Don’t show weapon HUD.
  • Immediate Intel – Added an option for players to access the intel menu immediately after finding new intel.
  • Dropped Items – Disguises, weapons and items that are dropped are now shown on the in-game map.
  • Holstering animation – Added an animation for 47 holstering a small item, such as a pistol.
  • Escalation Contracts Improvements
    – The list of complications and objectives are now viewable during gameplay and the planning phase.
    – Players can now easily see from the in-game menu how many stages of each Escalation Contract they have completed. (e.g 3/5)
  • General improvements to stability

Ab der kommenden Woche ist dann auch die zweite Episode ‚Sapienza‘ verfügbar, dessen Launch Trailer hier noch einmal hier findet.

(Update)

Der Patch 1.04 ist ab sofort auch in Europa verfügbar und wiegt rund 1,5 Gigabyte.

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